- stars are blazing like rebel diamonds cut out of the sun


Jag tycker om mig skola. Och mina lärare.
För tillfället läser jag bara roliga kurser 5 timmar i veckan, och vet ni vad? Jag tycker det är för lite.
Det är jobbigt att ibland bara ha en lektion om dagen. det tar lite tid att komma in i skol-och-plugg humör, ialafall för mig och om man bara har en lektion så hinner man inte riktigt komma dit innan det är dags att gå hem igen. då har jag hellre 3 lektioner på en dag så det iallafall känns meningsfullt att kliva upp tidigt och ta sig dit. Tar ändå närmre 1-1 1/2 timme att ta sig till skolan med buss.

Idag var det en dag med bara en lektion på schemat - information & layout som jag tycker är den tråkigaste av de vi läser för tillfället. Kom på imorse att jag glömt bort att jag hade en uppgift som skulle vara klar till lektionen, men det löste sig ändå. Vi skulle bara diskutera den och babbla på kan jag alltid.
Vi hade bestämt oss för att stanna kvar och plugga undan lite saker efter skolan, så jag släpade med mig min dator til skolan för att upptäcka att jag glömt laddaren hemma på vardagsrumsgolvet & min dator var helt urladdad. Toppen!
Blev sjukt irriterad iallafall, men fick låna min lärares dator.

Inte för vi fick så mycket gjort för det. Satt mest och kollade igenom bilder, youtube-klipp och sjöng Singstar.
Just det, det är en liten rolig sak vi har på vår skola. ett Singstar-utskott som fixar Singstar varje fredag. Till och med lärarna är med, de tjatar även på oss att sluta plugga och komma och sjunga.
De är så härliga.
Jag vill inte ta studenten.
Jag vill inte lämna trygga skolan.
vill inte lämna alla mysiga lärare.
vill inte bli vuxen.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0