BodyCombat @ Formtoppen




Så står det på Formtoppens hemsida, och det är väl en ganska så bra beskrivning på vad det faktiskt är. Gruppträning som påminner om en blandning mellan boxning och aerobic, alla står på rader och längst fram står en instruktör som visar alla rörelser och koreografi som man sedan ska göra efter.
Min syster har gått på boxning tidigare, så jag tvingade med mig mamma som extra stöd för att inte vara den enda som stod som ett fån mitt bland alla proffs.
Till en början kändes det urfåningt att stå och slå och sparka rätt ut i luften & vi ska inte tala om hur dåligt jag mådde efter att ha slarvat med maten under dagen (skippat allt utom två mackor till frukost kl 8) så jag va nära att kräkas av ansträngningen. Svetten rann & det var nog tur att jag stod längst bak i hörnan så jag inte störde alla andra.
Men efter ett tag började jag komma in i det hela och koppla bort allt annat runt omkring och att jag antagligen såg urlöjlig ut och började verkligen slå ut alla mina slag, och sparka hårt rätt ut i luften. Då kände jag att det gav riktigt mycket och alla mina aggressioner flög ut ur mig av slagkraften.

Skönt pass, verkligen. Fast jag känner att ex. pilates ger mer träning för musklerna och detta var blandat med mycket kondition. Och alla vet hur bra min kondition är. Dags att fimpa kanske, för gott?
Men, alla träningspass på Formtoppen är gratis för mig då jag redan har ett Allkort som gäller på allt så det kanske hade varit bra att köra något pass av detta då och då?
Ska fixa fram lite pengar och köpa mig ett träningskort för pilates på Lotushälsan. Sen tänkte jag försöka köra varannan tisdag pilates och varannan BodyCombat.

Träningen är igång. Ni anar inte hur skönt det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0