trångsyntheten gör mig mörkrädd


Nu har jag hunnit lugna ner mig lite sedan mitt förra inlägg.
Jag menar inte att försvara Isabella eller hennes åsikter, det tycker jag att hon klarar bra själv. Men jag är så fruktansvärt trött på att folk ska vara så snabba att öppna munnen åt höger och vänster när de inte har någonting vettigt att säga. Självklart får alla lov att tycka som de vill.
Problemet är att människor låter sig provoceras av att Isabella är ung, blond och har gott om pengar och de blir totalt blinda för vad hon har att säga och när människor väl ska kritisera henne så uttrycker de sin frustration genom att klanka ner på hennes utseende, inte på hennes åsikter.

I dagens Expressen har Isabella skrivit en debattartikel och kommentarerna där gör mig mörkrädd. Jag antar att det är äldre människor som kommenterat det mesta eftersom de har åsikter om hennes ålder. Isabella är alltså för ung för att blanda sig i politiska frågor. För ung och för blond.

Några exempel

Postat av Ej inloggad Donberto 69 den 18 nov 2008 kl 13:02
Jag tror inte heller att hon skrivit detta själv!. Det finns mycket där som inte formulerats av en 18-åring.

Postat av Ej inloggad miss.helene 41 den 18 nov 2008 kl 12:24
Den här unga tjejen ska vara lite försiktig med sina uttalande För att bara vara 17 år vad har hon och komma med nä skaffa livserfarenhet först det kommer du att ha nytta av längre fram i livet

Postat av Ej inloggad Sidekick 51 den 18 nov 2008 kl 11:00
Ännu en figur i vår märkliga mediavärld som inte uträttat ett dyft av värde för någon annan än sig själv i sitt liv och vars åsiktet är som att lyssna till luft...

Postat av Ej inloggad Sidekick 51 den 18 nov 2008 kl 10:58
Blondinbella - har än så länge inte uträttat någonting av värde för någon annan än sig själv i sitt liv. Kom tillbaka när du vuxit till dig, stumpan...

Postat av Ej inloggad Karl-Oskar 51 den 18 nov 2008 kl 10:37
Isabella,
kanske Kamratposten kan va´ nåt? Skicka dem en av dina texter, vet jag. För just nu är du ute på alldeles för djupt vatten.

Postat av Ej inloggad Drutten5 52 den 18 nov 2008 kl 10:35
Du Blondibella gör ett besök i verkligheten innan du försöker leka vuxen kvinna du är ännu på lågstadiet verkar det som. en liten rik tjej som till vare pris vill synas och höras för hon tror att hon är något utöver det vanliga, ja du lilla tös väx upp.

Postat av Ej inloggad stiname 55 den 18 nov 2008 kl 09:23
att en 18årig pappas flicka som har allt bäddat för sig får så stort utrymme

Postat av Ej inloggad Nevernöjd 44 den 18 nov 2008 kl 06:27
vad mer kan man få ut ur "Blondinbella". Bruden är blåst och alldeles för ung för att ha nån koll på annat än kläder och Stureplan. Hur resten av Sverige ser ut har hon kanske läst om i skolan (om hon varit där..det tar ju tiiiid att vara kändis) Sorgligt. Kanske debattprogrammet är för snabba för att hon ska hänga med?/Annika



Detta är några utdrag från kommentarsfältet på expressen's hemsida som tydligt visar att många äldre inte tycker att vi unga människor ska ägna åt oss politik. Samtidigt klagar de på att vi inte tillför samhället någonting. Isabella kanske inte har de åsikter som majoriteten av folket har, men hon har iallafall en åsikt.

Med detta menar jag inte att alla måste älska Isabella eller innehållet i hennes blogg, självklart får man tycka illa om henne bäst fan man vill och det är något jag kan acceptera och respektera. Men männsikor som kritiserar henne på grund av hennes hårfärg, ålder och det faktum att hennes föräldrar har pengar är väl fan inte värre än att döma en invandrare på grund av dess hudfärg. Skillnaden är att det är på andra hållet och att människor inte kan inse detta visar bara hur oehört trångsynta vissa människor är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0