tristess..


Jag är så galet uttråkad!

Jag vill göra något, vad som helst hade varit fint. Bio, ut och nattfika eller sätta sig och ta en öl. Men allt kostar pengar. Pengar, pengar, pengar. Och det är ingenting jag har just nu.
Jag har inte ens pengar så jag kan ta bussen in till stan. Eller jag har kanske till bussen in, men inte till bussen hem.
Hur illa är inte det? Bussen kostar btw 23 kr.

Jag vill inte be mamma om pengar heller. För det första så tror jag inte att jag får, för det adra vill jag nog inte ens fråga henne. Jag skäms.
Skäms över att jag är 19 år och inte har ett jobb. Har inte ens skrivit ihop ett CV och försökt skaffa mig ett jobb. Det är också därför hon inte ger ig pengar. Hade jag varit en aktiv arbetssökande ungdom hade hon sponsat mig för att jag iallafall försökt. Hon är lite som arbetsförmedlingen och a-kassa.
Man måste försöka få ett jobb för att staten ska ge en bidrag.
Jag måste skriva ett CV om jag vill att mamma ska bidra med lite sponsring.


Usch det är illa. Lördagkväll. Mamma & Svenne ska ut och äta med en kompis, sen ska de nog vidare ut och festa lite och syrran ska ha middag/förfest här hemma för 10 tjejer, sen ska de ut.

Jag är yngst och det är jag som sitter hemma och tar det lugnt. Mot min vilja.

Kommentarer
Postat av: JeniLiTa

nawww stackrn, Men din mamma vill bara väl:) hoppas du fick en trevlig lördag iallfall kram

2008-11-16 @ 05:32:40
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Carro

Passa på o skriv CV då :P!

2008-11-16 @ 11:38:39
URL: http://sandraocarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0