bakom mina solglasögon..

Hej vänner!
Just nu sitter jag på vår balkong och tar det lugnt, har legat nere på stranden hela dagen och bara solat - underbart! Ikväll är det vår sista kväll här i San Diego och USA, imorron 13.20 flyger vi hem till Sverige igen. Det är med blandade känslor faktiskt, hela den här resan har varit helt underbar och jag har sett och upplevt så himla mycket. Väl hemma väntar en tuff månad då jag har så himla mycket att hinna med innan studenten. Det är hemma som alla måsten och tvång finns och de längtar jag verkligen inte tillbaka till. Det finns bara en person jag läntar efter - och den saknaden är stor - men annars hade jag kunnat stanna här ett bra tag till.

Egentligen skulle vi shoppat satan idag, men det blev inte så. Igårkväll upptäckte jag lite skumma händelser på mitt konto och jag har ett skyddat belopp på 4500 kr som jag inte kan se var det kommer ifrån. Nackdelen med VISA-kort är att det inte är direktuppkopplat till banken så de flesta händelser och köp jag gör med kortet registreras som skyddade belopp. Därför kan jag inte se vad det är som skyddar de 4500 kronorna, men vi har definitivt inte handlat eller bokat något för så mycket - inte på ett köp iallafall!
Jag är irriterad på det som satan då det är pengar vi skulle ha shoppat lite för. Bland annat skulle jag ha köpt presenter till mina nära och kära där hemma, men tji fick jag. Det som är mest irriterande är att det skyddade beloppet antagligen kommer att släppas på tisdag när vi är hemma. Gaah!



Här sitter jag just nu, med mina nyinköpta solbrillor. Ray-Ban kopior. Som sagt, det skyddade beloppet gör det svårt att shoppa, så då får ett par kopior duga sålänge. Det står iallafall inte Ray-Ban på dem, så det är bara modellen som är näst intill identisk. Jämförde med in systers Wayfare - och de är nästan exakt likadana.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0