16.33 Securitas och tvätt

Nog om det, var bara tvungen att ventilera mina aggressioner lite. Idag missade jag min enda lektion i Filosofi B på grund av att jag sov förjävla skönt. När jag väl vaknade och gick ner för att äta frukost går larmet och det tjuter somfan. Då är det någon som har larmat trots att jag fortfarande var hemma. Huvudvärk och ont i öronen. Löste det ganska snabbt av att Securitas ringde och jag uppgav en kod. Smidigt och säkert. Men ändå.

Annars så har jag faktiskt hållt på med tvätten idag, börjar snart bli klar. Jag tvättar alla mina kläder själv här hemma, av den enkla anledningen att annars sliter det så mycket på kläderna. Tvättar alla mina kläder i 30 grader och med flytande tvättmedel för att de ska hålla så länge som möjligt. Ofast är ju kläder inte smutsiga, utan bara slappa och använda och allt som behövs är att de fräschas upp. Då är det onödigt att tvätta i varmare än 30 grader då det sliter mer på kläderna när man tvättar med hög värme.. Jeans ska ALLTID tvättas ut-och-in med flytande tvättmedel, då pulvertvättmedel har en tendens att bleka färgen på jeans och göra dem "randiga" och slitna i tvätten (färgtvätten, inte rengöringstvätten).
BH-ar ska tvättas i tvättpåse, detta för att innertyget har en tendens att krympa medan yttertyget inte gör det. Detta kan göra att man får en ojämn BH med buckliga kupor.


Kommentarer
Postat av: CARRO - ThinkPink ♥

Vilka bra tvättips, själv brukar jag bara slänga in allt på 40 grader med pulvertvättmedel :P men tack för tipsen! :)

2009-02-06 @ 23:06:21
URL: http://thinkpinks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0