huvudvärk

De två senaste nätterna har jag haft problem med att sova - sågonting som jag annars aldrig upplever. Jag brukar ofta ha insomningsproblem eftersom jag aldrig kommer riktigt till ro och jag går inte och lägger mig när jag borde, men är jag väl somnar så kan jag sova i ett dygn om jag nu skulle få det. Så sömnproblem har jag aldrig lidit av. Men både natten till igår och natten till idag har jag vaknat mitt i natten av att jag har haft en extrem huvudvärk och jag har haft svårt att somna om. Natten till igår trodde jag att det berodde på lördagens alkoholintag, men eftersom samma sak hände inatt/imorse så måste det vara något annat.
Iallafall, när jag hoppade upp från sängen imorse för att stänga av min väckarklocka som jag ställt i fönsterkarmen (bara så att jag måste gå upp ur sängen för att stänga av den) så kändes det som det small 200 fyrverkeripjäser i mitt huvud. Så det va bara att krypa ner i sängen igen och försöka somna om. Vanligtsvis brukar det ta mindre än en halv sekund för mig att somna om men imorse tog det nästan en timme. Suck.

Så det blev ingen skola för min del. Jag börjar få lite lätt ångest över skolan då jag ligger back i exakt alla ämnen jag läser, plus några kurser som redan är avslutade. Stressen har gått ifrån att vara positiv stress till negativ stress som gör mig helt apatisk. Jag bara sitter här och är förbannat oeffektiv, får ingenting gjort samtidigt som allting bara rusar i 190 km/h.

Fuck.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är så hemskt när man känner att man ligger efter i exakt allt för då orkar man inte sätta igång med något överhuvudtaget. När jag känner att jag inte är i fas med skolan så brukar jag sova jättedåligt av den anledning. Vaknar upp helt stressad mitt i natten. Kanske sover du bättre när du får ordning på skolan. Lycka till nu!

2009-02-23 @ 15:57:59
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0