melodifestivalen

Antar att även jag får ta och göra en liten kort recension av Melodifestivalen så att alla ni som faktiskt är ute och hittar på något kul ikväll kan läsa detta senare och inse att ni inte missade ett dugg. Eller mja, inte mycket iallafall.

De två första artisterna var helt okända för mig, en medelålders rockbrud med grym röst som tyvärr tappade mig med en klassisk och tråkig gammal rockrökare. Sedan är skinnbyxor (lack,syntet, whatever) otroligt svårburet och tillsammans med en korsettliknande överdel och fjäderrumpa så resultatet blir tyvärr inte bra. Lite synd, då jag annars älskar rock - både musik och kläder. Men det ska vara lagom och genuint, vilket jag inte tyckte att det var. Kunde blivit bra men det föll.
Sedan var det dags för en liten valp från Jönköping att göra sin debut och ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg ett dugg av hans framträdande. Slitna jeans om jag inte minns helt fel och ett typiskt boyband-utseende. Suuuuck.Trist.
Vi går vidare och stöter på ett välkänt ansikte och namn, Shirley Clamp. Tyvärr var det en extremt tråkig ballad som aldrig riktigt lyfte och hennes röst höll inte och det var bitvis falskt. Det enda som var snyggt med klänningen var ju färgen..
Scotts tänker jag inte ens kommentera - jag är lite allergisk mot dansband á la boyband, dessutom tyckte jag inte att han sjöng tillräckligt bra.
Emilia däremot var riktigt bra - hon sjöng bra, låten var härlig och hon var snygg! Även om jag tvivlar på att låten håller hela vägen så är det definitivt en favorit och det var helt rätt att hon gick vidare!
Alcazar levererade som vanligt en discorökare, dock tycker jag inte att de är lika bra som BWO och det finns inte plats för båda, tyvärr. Kläderna var löjligt fula och kändes väldigt omoderna. Det kunde ha blivit så snyggt, men som vanligt blir det för mycket av allting och för mig är det bara smaklöst. Men det är lite deras stil, vilket gör det okej.
Jag kan tänka mig att många av er tyckte att Caroline af Ugglas var hemsk och som vanligt ska jag då vara kärring mot strömmen och säga att jag tyckte hon var cool. Hon är extremt egen, ett freak och jag älskade henne! Sen att varken hon eller låten passar in i Melodifestivalen kan jag hålla med om, och jag vill inte att hon vinner. Men jag älskar de som vågar vara annorlunda och kör sin grej i en sådan stor och kommersiell tävling som Melodifestivalen.
Marie Serneholts klänning var snyggast ikväll - utan tvekan. Tyvärr tycker inte jag att Marie har tillräckligt stark röst för att klara verserna, men hon var klart bättre än Scotts och borde ha gått vidare till andra chansen!

Annars är jag faktiskt ganska besviken på årets produktion. Det var rörigt och Petra Mede kändes stressad. Jag brukar annars gilla henne, men jag tyckte inte att hon skötte första programmet speciellt bra. Hon läste innantill och var skrikig och allting gick i 190. Hon var fortfarande rolig, men allting kändes så forcerat. Får hoppas det blir bättre till nästa vecka, Måns Zelmerlöv lär ju höja tävlingen - det räknar jag med!

Kommentarer
Postat av: Astrid

hur har du fått det snygga typsnittet och din fina design?

Om du gjort den själv, gör du då designer gratis?

2009-02-08 @ 10:49:22
URL: http://snowbow.blogg.se/
Postat av: CARRO - ThinkPink ♥

SV: tack så mycket! :)



har du haft en bra helg?

2009-02-08 @ 19:09:24
URL: http://thinkpinks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag o axel tyckte också att ugglas var cool. :)

2009-02-08 @ 21:53:46
URL: http://metrobloggen.se/amandaandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0