slut i rutan

Nu är jag äntligen hemma efter en låång dag. Hade skola till tre, men stack därifrån först vid fyra, ingen av oss ville direkt åka hem. Sällskapssjuka kanske?
Efter skolan åkte jag och hämtade ut mina nya glasögon och tänka sig - nu ser jag ju faktiskt någonting! Snygga är de också och jag trivs faktiskt i dem vilket jag inte brukar göra i mina glasögon. Haft brillor sen jag var 6 månader gammal så man kan ju säga att jag är ganska trött på det.

Iallafall, jag han bara vara hemma en halvtimme innan jag var tvungen att sticka iväg med mams till stallet och träna. Joo, jag är en hästnörd och har hållt på med hästar i hela mitt liv; dock hinner jag inte med det så mycket nu för tiden så det blir bara en gång i veckan, mest för att hålla det igång och för att jag helt enkelt inte kan släppa det. Stallet och ridningen är min tillflyktsort från all stress i vardagen och det ända stället jag inte har med mig min mobil. Idag hopptränade vi och det gick faktiskt skitbra! Fick rida en smått galen häst, 8-åring från Tyskland som varit i Sverige drygt ett år men hoppade för första gången i sitt liv för någora månader sedan. Dock är han känd för att vara "bråkig" och sticka iväg och bocka och vägra gå närmre än 10 meter från hindret, men han hoppade som en gud ikväll! Trots att vi var nära att hoppa ut ur ridhuset en gång, och han försökte även sticka en gång på sista rundan, så märktes det att han tyckte det var kul, han stannade inte en ända gång (missade dock ett hinder en gång, men det var mitt fel för jag red som en kratta) och det gick verkligen superbra. Underbar känsla!
Nog snackat om hästar, tror ingen är speciellt intresserad av mitt hästprat så nu ska jag hålla tyst.

Nu blir det snart sängen. Imorgon är det skola som står på schemat, psykologi B och filosofi B, börjar 12.30 - underbart!


Natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0