dålig lärare

Sorry för att jag aldrig uppdaterade igår, jag kände faktiskt inte alls för det då jag var på sjukt humör. Förutom stressen med alla jävla ämnen i skolan så har vi dessutom fått en ny lärare i Svenska C som är helt inkompetent. Ung, nyutexaminerad och helt grön, vilket vanligtsvis inte brukar vara en nackdel men jag har så svårt för henne.
Vi har Svenska C 08.20 på torsdagsmorgonen. Det är vår klass SP3a och SP3b plus ungefär 20 elever från NV3 och EC3 som har valt till kursen. Ungefär 45 elever i gemensam lektion 08.20 på morgonen och redan här fattar vem som helst att det inte kommer att bli bra, även om det är 2 lärare på lektionen.

Mitt problem men den här läraren är att hon är så fruktansvärt oinspirerande. Svenska brukar annars vara ett favoritämne, jag har väldigt lätt för ämnet och brukar tycka det är kul men vår nya lärare inspirerar inte alls. Hennes stil passar inte alls ihop med hennes personlighet, vilket gör mig väldigt förvirrad. Hennes yttre stil är en aning alternativ, i Sthlm en typisk Söder-stil. Lite indie men svarta, fyrkantiga glasögon, chinos - ja ni förstår. Intrycket man får av dessa människor är att de är väldigt medvetna, kloka och har oftast väldigt stor personlighet och annorlunda åsikter, eller det finns väl oftast någonting hos dem som är spännande och annorlunda. Många av plaggen köper de second-hand och lite sådär. Förstår ni vad jag menar?
Jag förväntade mig en bra lärare, ny och grön med en massa inspiration och glädje. Istället möts jag av en fruktansvärt tråkig och platt människa. Ingen personlighet, ingen inspiration - ingenting. Att hon sen säger "just det" 569 gånger under lektionen är bara ytterligare ett störningsmoment.

Att hon dessutom gav oss en orättvis bedömning på en uppgift gör inte saken bättre. Vi skulle diskutera i smågrupper om manligt och kvinnligt språk och vad VI tyckte om det. Vi fick en del frågor vi skulle diskutera och sedan skriva ner kortfattat hur diskussionen hade gått, föra ett protokoll över hur vi hade löst uppgiften. Den andra läraren satt inne hos oss nästan hela tiden och följde vår diskussion och gav oss positiv feedback och sa att hon förstod vad vi menade och allt. Sedan är det vår andra lärare, hon utan personlighet, som har bedömt vår skriftliga rapport och menar att vi inte har svarat på frågorna. Hur i hela fridens namn kan hon bedöma vår diskussion om hon inte ens tog sig tid att lyssna på själva diskussionen ens i en minut?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Håller fullkomligt med. Hon har ingen personlighet.. Suck..

2009-02-06 @ 17:11:47
URL: http://metrobloggen.se/amandaandersson
Postat av: milly

Just de, jag håller med dig till fullo

2009-02-07 @ 09:15:46
URL: http://www.metrobloggen.se/millyssunshine
Postat av: arnela

Vi har med en ny lärare och han är helt konstig :S, har aldrig sett honom le eller uttrycka några andra känslor :S

2009-02-07 @ 19:13:45
URL: http://arnela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0