01:32

Min dag har bestått av plugg, plugg och åter igen lite plugg. Det är ett uppdrag i filosofi, närmare bestämt politisk filosofi som står på schemat. Måste skriva färdigt det denna veckan och jag har knappt börjat. Hänger upp mig på texten, som efter ett långt skoluppehåll är väldigt svår att koncentrera sig på. Suck, och jag älskar ändå filosofi, det är ett av mina favoritämnen! Men vi har inte haft föreläsningar på väldigt länge, och då har jag en tendens till att tappa stinget och bli okoncentrerad och ofokuserad. Jag behöver föreläsningar för att lyckas hålla tempot uppe. Varje föreläsning får mina tabkar att snurra och jag kan sitta och fundera på vad min lärare har sagt i frela dagar efteråt. Men utan det kontinuerliga flödet av diskussioner och påståenden gör att jag tappar alla mina tankar och funderingar. Jag är som en hundvalp, jag måste hela tiden ha lite mat vid jämna mellanrum för att orka med vardagen.




Så efter några timmars försök att komma igenom denna evighetslånga filosofitext så tog jag en paus för att äta. Idag blev det tacos. Det är ganska roligt det här med just tacos för att alla äter det lite olika. Det finns alltid några ingredienser som skiljer sig åt från hur man är van vid att äta. Det svåraste är att äta tacos hos någon annans familj. De kanske inte har samma såser som du är van vid, de har andra bröd eller de skär grönsakerna på ett helt annat sätt än vad du är vad vid. Såhär är det förståss med att mat, att det varierar från hushåll till hushåll och man är altid van vid att en maträtt ska se ut på ett visst sätt. Men just tacos, som är en ganska lättvarierad maträtt kan se ut på många olika sätt.

Efter maten blev det lite pokerplay, gissa vem som vann? Fast det var ganska jämnt idag och tillsut vad det heads up mellan mig och min systers vän som aldrig hade spelat förr. Fast det är inte så ovanligt att det blir så. Om man är en van pokerspelare är det svårt att spela mot nybörjade eftersom man inte alls kan spela på samma sätt. Poker handlar egentligen inte om vad man har för kort, utan det handlar om vad man får de andra att tro på vad man har för kort.

Funderar på att göra om bloggen, igen. Jag är fortfarande inte alls nöjd med hur den ser ut. Förslag?

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0