härlig dag

Idag har jag haft en riktigt härlig dag i stan med några vänner. Det var egentligen tänkt att jag skulle åka hem tidigt från Jonte för att sätta mig och plugga hemma, men jag vet att det är lönlöst. Jag är inget fan av att gå upp tidigt (som om någon skulle ha missat det) och ska jag komma upp så måste det vara för att göra någonting viktigt (läs: roligt). Så igårkväll bestämde jag, Alex och Milly att vi skulle träffas uppe i stan för att äta frukost och snacka lite skit.
Sagt och gjort, kvart över nio tog jag bussen från Trelleborg för att möta upp de andra vid tiotiden. Satte oss på Espresso House och där satt vi sedan i några timmar. Utomhus. Mina tår tappade känseln efter en timme och jag var nära att välta hela bordet med min fot för att jag inte kände att jag slog i det. Men så kan det gå.


Här satt vi i några timmar och frös tårna av oss. Nästan iallafall. Nyårslöftet var ju att sluta röka, iallafall för mig och Alex och bevisligen går det ju inte sådär superbra. Fast jag kan tillägga att det röda Marlboro-paketet är mitt från nyårsafton, de smakar skit och jag vill bli av med dem, därför lade jag upp dem för utdelning. Jag lovar.


Dagens umgänge. Jag älskar att fota människor när de inte alls är beredda på det, Alex tycker dock inte det är lika kul.


Inne på Monki hittade jag den här söta mössan för halva priset, dvs 75 pix. Hade inga pengar på mig då, varken kontant eller på kortet, annars hade den varit min direkt. Trots att det ser ut som en turban. Alex tyckte jag såg ut som en tant. Tycker om att den är V-ringad uppåt i pannan. Ska man ha en mössa som täcker öronen brukar man ofta få ha den så långt ner att pannan försvinner. Tror jag köper den imorgon faktiskt.


Milly hittade också en mössa, på Lindex. Jag älskar sådanna affärer som Lindex som ganska många ser som vuxen/tantaffärer (iallafall när det kommer till kläder, inte accessoarer och underkläder. Jag tycker att deras utbud är sjukt mycket bättre än ex. Gina Tricot. Jag gillar inte GT's kläder speciellt mycket, i min smak ser det mesta ganska billigt ut. Vilket det iochförsig är. Men det behöver ju inte se billigt ut.


Sedan mötte vi upp Amanda och gick till Stippes och käkade. För er som inte kan Malmö så bra så är Stippes det ultimata matstället att gå till efter en utekväll. Nattöppet, centralt och alltid proppfullt med folk från hela Malmö. Här samlas inte bara ungdomar från ett visst område, utan här är verkligen människor från hela Malmö i alla åldrar. Det var dit min pappa och hans kompisar gick på hans tid, så när den äldre generationen är ute i Malmö är det självklart att de går hit än idag. Bättre mat och trevligare människor än på t.ex. McDonald's eller Burger King.

Idag var vi dock ensamma på stället om man bortser från en sjukt cool stammis som satt nere i ena hörnan. Vi beställde in mat och satt och sjöng med till musiken som spelades från jukeboxen. Gamla Brittan-hits och BSB. Och vi sjöng högt. Snubben nere i hörnet dansade med och tjejerna i köket skrattade åt oss och berömde oss. Känner ni stämningen jag försöker beskriva för er?

Nu ska jag sätta mig och svara på lite kommentarer och kolla in era bloggar. Later!

Kommentarer
Postat av: W

Oh, då har vi flera saker gemensamt ;)



Jag heter nämligen också Elin, fast det är topphemligt.



Och så är vi vågar, och enligt horoskopet på min blogg ligger vi rätt risigt till!



Dessutom detta outfit-planerande flera veckor i förväg. Jag kan inte sluta =D



Ja, bitter får man vara ibland. Men idag är jag på lite bättre humör :) Hur är det själv? Du verkar då ha haft en trevlig dag, har jag rätt?

2009-01-08 @ 18:19:34
URL: http://cocksuckerwilddiva.blogg.se/
Postat av: Jenilita

Hej gumman kul med bilder:) vilen snygg mössa du hittade den va som gjord för dej! Jag skojar inte köp den imorgon!!!!!!!! Snygg päls du låg inne med också:) ha en trevligt kväll, ska kolla in den sidan sen tack för tipset Puss o kram

2009-01-08 @ 18:38:01
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: CARRO

Det låter som en kanondag :)

2009-01-08 @ 18:42:54
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0