mornings eleven

Gor morgon! Eller god middag kanske?
Som ni ser så gick det inte bättre att gå upp idag, man jag skyller det på min näsa. Jag vaknade av klockan vid tio-tiden och precis när jag skulle gå upp så fick jag näsblod. Jag får det ganska ofta, så det var ingen större förvåning, men jag valde att lägga mig ner och vänta tills det hade slutat. I min väntan lyckades jag såklart att somna och jag sov ända tills mamma ringde upp och väckte mig för ungefär en halvtimme sedan.

Nu sitter jag och ska hugga in på min frukost samtidigt som jag läser tidningen och lyssnar på The Magic Numbers - Mornings eleven. Inatt har det snöat och solen får hea trädgården att glittra. Jag måste till och med rulla ner så att jag inte blir bländad!












Alla andra kör dagens outfit, jag kör dagens frukost!
Jag är en periodare, speciellt när det gäller frukost och jag snöar då in på något speciellt och detta blir allt jag äter till frukost, lunch etc. Just nu är det tunnbröd, vilket är väldigt underskattat! Man kan göra så mycket mer än bara bre på smör, socker och kanel. Till frukost gör jag en tunnbrödsrulle fylld med bladspenat potatissallad, marinerad rostbiff, torkad lök gurka (of course!) och lite tomat. Salt och peppar på det och det är klart! En annan favorit är bladspenat, remouladsås, rökt kalkon, torkad lök och grönsaker. Det finns hur många varianter som helst och eftersom jag alltid är svinhungrig när jag vaknar så brukar frukosten bli det mest ambitiösa målet under dagen.
Till min rulle blev det lite rött Rooibos te från Systrarna Grene och tropisk nectar. Johan glast på förstasidan av B-delen i Sydsvenskan, härligt!





Kommentarer
Postat av: K Y S S A R

Aaah det är underbart :D Fast alla gurkor är ju inte goda, vissa smakar fan ingenting :(

2009-01-07 @ 15:31:15
URL: http://kyssar.bloggagratis.se
Postat av: Jenilita

Wow det va ingen dålig macka det där! HAHA lät jätte gott:) hoppas du får en bra onsdag!! puss o kram

2009-01-07 @ 15:52:14
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0