underbar vinterdag

Idag har det varit ett underbart vinterväder.. har jag hört. Malmö har haft strålade sol och -7 grader. Ingen slask här inte. Visserligen ingen snö för den delen heller, men det är lika bra det. Mina planer på att gå upp i tid och försöka vända rätt på dygnet gick inte så bra. Nej, jag sov bort halva dagen istället. Just när jag tänkte lämna mina drömmar för att gå upp vann jag 14 miljoneri en tv-tävling. I drömmen alltså. Det kan man ju bara inte ignorera. Så jag fortsatte drömma vidare om mina 14 miljoner och allt vad jag hade shoppat för dem. Kan det ha varit gårkvällens pokervinst som inspirerar mitt undermedvetna?

Vid halv två gick jag upp, doften av mat spred sig upp till mitt rum och till min varma säng och det är något jag verkligen inte kan motstå på morgonen. Jag är hungrig som en varg när jag vaknar. Alltid. Förutom efter en utekväll. Då skriker min kropp efter ett stort glas O'boy.
Jag åt frukost när de andra åt lunch. Tacosallad, gott. Efter frukost blev det de vanliga morgonrutinerna. Upp med datorn, kolla mailen, logga in på Facebook och spana efter nyupplagda nyårsbilder och läsa igenom 41 nya inlägg från favoritbloggarna.

Jag tänkte att jag ändå skulle försöka göra dagen lite meningsfull och just som jag hade tänkt bege mig utanför dörren för att köra iväg kom jag på att jag lovat att vara chaffis åt min syster vid sex-tiden. Attans. Inte lönt att köra iväg någonstans.
Så istället får jag ta och sätta mig med gårdagens ofullständiga filosofiarbete. Visserligen är det nog ganska bra, för det är en sak jag måste göra. Men som den typiska uppskjutaren jag är väljer jag hellre att göra något annat än just det jag måste. Att hänga en maskin tvätt eller tömma diskmaskinen låter till och med mer lockande än att ta tag i min filosofiska analys. Och mitt arbete om internationella relationer och terrorism. Eller det om självdestruktivt beteende. Eller det arbetet om framtidens energi....

Det tar aldrig slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0