detox

Hej vänner!
Nu har A och M åkt hem och jag är ensam, igen. Känns lite tomt faktiskt, de har mer eller mindre bott hos mig hela veckan och det har inte varit en lugn stund. Men samtidigt så är det ganska skönt, man behöver lite tid för sig själv ibland. Jag är en person som verkligen kan uppskatta ensamhet och jag kan sitta i timmar och bara tänka och filosofera.
På tal om filosofi så borde jag verkligen ta tag och göra klart mitt arbete. Dock är motivationen riktigt i botten och filosofi är ett ämne som kräver att man vill för att det ska bli bra och som den perfektionist jag är så måste mina skolarbeten vara perfekta innan jag lämnar in dem.

Det blev ju en sen natt igår, tror jag och M somnade framåt åtta på morgonen och vi vaknade vid två-tiden. Då blev det frukost i form av rostade mackor och pannkakor med glass. Vi lyckades att laga pannkakor utan vare sig några ägg eller någon mjölk. Till de sista pannkakorna blandade vi ner lite O'boy så det blev chokladpannkakor - supergott! Ett annat tips är att blanda i mallon eller blåbär i smeten innan man steker, hur gott som helst!

Mackor och pannkakor, både vanliga och chokladpannkakor!


Den här veckan har varit den mest onyttiga på flera månader och jag mår verkligen inte bra av det. Sen att jag har gått upp 3 kilo på 6 dagar är galet! Inte för att jag någonsin brukar bry mig om vad vågen visar, för mig är det helt ointressant eftersom det snarare är kroppsfettet och ens värden som avgör om man är ohälsosam, men jag tänkte att det skulle vara kul och se om jag faktiskt hade gått upp någonting nu när jag har ätit onyttigheter som en gris och inte tränat någonting. Och det hade jag. Inte för att de 3 kilona syns speciellt mycket (från 49 till 52 kilo) men det känns. Jag brukar aldrig tänka på vad jag äter och jag avstår aldrig ifrån någonting för att jag är rädd att gå upp i vikt, men jag tycker inte om godis, läsk, kakor, tårtor, glass eller liknande. Eller jag tycker inte det är äckligt, men jag har aldrig någon speciell aptit eller dragning till det, därför blir det att jag inte heller äter det.
Jag är en sucker för chips och gurka. Och Ben&Jerrys räknas inte som glass. Men inte i överflöd, då jag alltid får hemskt ont i magen och mår illa av att äta mycket sådant och det har den alltid varit. Därför är min kropp inte van vid att få i sig så mycket socker, glass och skräp i den mängd den har fått denna vecka. Följande vecka får bli en detox. Några tips?

Kommentarer
Postat av: klara

hej :) vill bara säga bra blogg! :)

2009-01-25 @ 18:50:40
URL: http://klararognstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0