19.53

Idag sov jag på tok för länge, vaknade inte förrän 16.30. Ändå gick jag inte och lade mig så sent igår, vid två tiden vilket är för mig ganska så tidigt. Men så är det väl när man inte har någon anledning att gå upp.

Fem minuter efter jag gått upp ringde mamma. Det är alltid så, ganska skumt faktiskt. Jag kan sova hur länge som helst, oavbrutet i 16 timmar om jag får tillfälle att göra det. Sen vaknar jag helt plötsligt och är klarvaken. Inom några minuter ringer alltid mamma, eller så kommer hon hem. Det är som om någonting i mitt undermedvetna vet om att hon är på ingång och det gör att jag vaknar.
Inatt har det hänt lite saker iallafall. Min mammas sambo, som är på jobbresa i Sundsvall fick åka in till sjukhus inatt för att han knappt kunde andas. Han har varit förkyld och inatt fick han alltså problem och fick ingen luft. Men han mår iallafall bra nu så det var ingen större fara.

Min syster har fått en mardrömsstart på sin resa. Fick ett samtal imorse av en supertrött Anja som berättade att hon hade kommit fram som hon skulle, dock utan bagage. Ena väskan hade tydligen aldrig kommit med planet så den finns kvar i Köpehamn och den andra väskan försvann i mellanlandningen i Seattle. Spårningsnumret hon har fått är för kort, 8 siffror när man behöver 10 och när vi har försökt ringa till SAS's kundtjänst så blir vi bortkopplade.
Hoppas att det löser sig och att väskorna kommer fram snart!


Idag skulle jag egentligen ha hämtat ut mitt skolbusskort, men det hade jag totalt glömt bort och eftersom jag kom på det när klockan var 19.00 så var det ju kört. Får ta det om en vecka istället, suuck. Dessutom känner jag mig stressad eftersom jag inte är klar med mina skolarbeten och imorgon ska jag till skolan. Tur i oturen, vårt mailsysten krånglar så alla deadlines är framflyttade 3 dagar.



Förresten, hittade en bild på Anne Hathaway från Golden Globe-galan som gick inatt. Jag tycker inte att det är speciellt klädsamt att vara såhär blek. Det sticker lixom i ögonen på mig.


Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0