00.08 nyttomaximering& lyckopoäng

Puh, nu får det räcka för ikväll.
Tycker att jag har varit sjukt duktig om jag får säga det själv, politisk filosofi är inget lätt ämne att ta sig an och även om jag tycker det är sjukt kul och väldigt intressant så är det ganska frustrerande att diskutera med sig själv, speciellt när det inte finns ett definitivt svar som är rätt. Man kan vända ut och in på allting och när man väl tror att man förstår vad det går ut på och när man är övertygad om att man har hittat ett sammanhang så läser man vidare och upptäcker att allt det man nyss kommit fram till omöjligt kan vara det bästa svaret. Ungefär som att bygga ett korthus och dra bort det understa kortet. Man riktigt ser hur allting bara rasar och jag har varit väldigt nära på att bara ta och riva sönder mina papper till små, små bitar och ta med mig dessa till skolan imorgon och sprida ut dem som konfetti över matsalen under lunchrasten.
Sa jag att jag ibland kan vara något överdramatisk?

Trots att jag inte skrivit någonting på den riktiga texten av mitt arbete så har jag läst igenom mina 81 sidor och hittat en struktur. Jag har gjort upp en mall som jag ska basera mitt arbete på, skrivit rubrikerna till de nya styckena och kort vad de olika styckena ska innehålla. Så att skriva själva texten kommer gå hyffsat snabbt, jag älskar ju att skriva och när jag väl vet vad det är jag ska skriva så går det undan. Det är allt förarbete som tar tid och det svåraste är att börja skriva på en tom sida. Var början man lixom?

Imorgon ska jag trotsa min förkylning och ändå sticka till skolan, i need it. Så nu blir det bums i säng, ska nog se lite av The City innan jag somnar men tvivlar på att jag orkar se Gossip Girl.


Nu ska jag ta min räddare i nöden, nässprayen och krypa till kojs.


Kommentarer
Postat av: Micka

snygg blogg (:

2009-01-14 @ 00:29:34
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hej!



Du har en jätte fin blogg:)



I min blogg skriver jag mycket om min konståkning, kompisar, skolan, pojkvän o.s.v. har ALLTID bilder i mina inlägg på mej eller mej och mina kompisar:) Finns inga bilder så har jag glömt kameran men det händer sällan=)



PS: Du härmar Blondinbella;)

2009-01-15 @ 21:55:21
URL: http://konstakniiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0