foodcravings!

Som om att inte min monstermiddag räckte innan så var jag tvungen att äta lite till. Det blir lätt så när jag inte tar min medicin. Då frossar jag i mat.

Som jag nog nämt innan så har jag ADHD som jag medicineras för. Medicinen är baserad på ett ämne som man kan likna vid amfetamin som gör att jag inte känner av behovet av mat eller sömn som jag borde. Aptiten försvinner också något, eftersom jag aldrig känner mig hungrig. Det är depottabletter och verkar unrdefär i 12 timmar. Ända gångerna jag känner mig riktigt hungrig är på morgonen, då har tabletten från gårdagen slutat verka, och när jag glömmer bort eller struntar i att ta medicinen pga att jag vaknar för sent.

Idag sov jag till 4, vilket innebär att om jag skulle tagit min medicin då så skulle den slutat att verka vid 4 på morgonen. Jag skulle alltså inte varit trött från tidigast 4 imorron bitti vlket inte är så bra då jag ska till skolan några timmar senare. Så idag äter jag extremt mycket. Det är verklige inte hälsosamt, för att jag slutar inte äta fastän jag är proppmätt. Jag har en enorm aptit och jag äter hela tiden för att jag är sugen på 30 olika saker.

Nyss har jag krängt en skål yoghurt med varma hallon och blåbär. Jag tog ut bären från frysen innan då jag hade planerat att ha dem till frukost imorgon, men det gjorde mig så himla sugen att jag var tvungen att ta lite av det redan nu ikväll. Det har resulterat att jag nu ligger med magknip i soffan och tycker synd om mig själv, samtidigt som jag funderar på om vi inte har lite chips i skafferiet.




Nu ska jag gå och lägga mig innan jag hittar något nytt att äta. Detta är ju helt galet.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej! Jag kikar in hos dig för att jag vet att du älskar tävlingar. Hos mig kan du just nu vinna sjukt bra priser genom att gissa bilden.



Kram

2009-01-19 @ 01:29:03
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0