THE KILLERS!

Och sen kom det vi båda (alla?) hade väntat på. Vi köade i lite mer i en timme och stod mer eller minde längst fram. Kvart i tio började nedräkningen och någon minut senare intog de scenen. Hela publiken började hoppa och dansa av lycka och det var omöjligt att stå stilla. Vi hamnade längre och längre bak eftersom folkmassa hela tiden rörde på sig lite, men vad fan gjorde det?
Att The Killers var grymma live visste jag redan, men såhär grymma? De var makalösa! Lite dålig låtlista bara, för mycket från senaste albumet och för lite från Sawdust. Och vad hände med Sam's Town? Låten alltså. Eller ja, albumet också. En konsert utan Sam's Town lixom. Men jag antar att det är så det är när man ser dem på festivaler, speciellt på deras första Sveroge-spelning. Men efter att ha sett dem på Hultsfred är jag bara ännu mer övertygad om att jag måste se dem igen, på riktigt denna gången. Las Vegas vore ju drömmen, hemmaplan lixom. Men det spelar egentligen mindre roll VAR jag ser dem. Men det kommer bli fler konserter med The Killers, det lovar jag!

Ni får ursäkta det dåliga ljudet emellanåt, kameran pallade inte riktigt med basen från de stora högtalarna.



Visst sjunger alla vackert? Än en gång, ursäkta ljudet på filmen. I verkligheten fanns det inga som helst ljudproblem, men så blir det väl när man filmar med en liten, 3år gammal kompaktkamera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0