favoritställningar

Alla har vi våra egna. Favoritställningar alltså. Alla har ett eget favoritsätt att ligga för att det ska gå vägen, för att man ska lyckas slappna av totalt. Det finns vissa säkra kort, de är de man vet funkar för att de har alltid funkat innan och det är sällan man kanske ändrar på dessa. Varför förändra någonting som är bra liksom?
Men ibland kommer man till en punkt när den inte funkar för en längre, man lyckas liksom inte slappna av. Jag tycker det är otroligt stressande. När någonting som annars är så skönt och bra inte längre lyckas med att få en sådär mysigt lugn. När ens favoritställning sviker en har man en ganska stressad tid framför sig, en tid som präglas av en ständig jakt att finna en ny favorit. För vissa är detta inga problem. De finns de som är helt okomplicerade och som inte verkar ställa några högre krav på valet av ställning, allting fungerar för dem. Sen finns det vissa, som jag, där ställningsvalet ibland kan bli riktigt jobbigt. De som bara har en eller två ställningar som verkligen fungerar för en.
Själv har jag två favoriter som alltid tycks fungera, de lyckas alltid få mig sådär lugn och avslappnad. Harmonisk. Och madrassen ska gärna vara hård, det är extra skönt då.
Att sova alltså. För det är ju det jag pratar om. Sovställningar. Vad trodde du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0