I <3 TIM BURTON

I några dagar har jag varit fruktansvärt sugen på Tim Burtons klassiska, skräckkomedier. Det är något visst med hans filmer, de är fullkomligt knasiga, orealistiska, löjliga och helt fantastiska! Så nu har jag laddat ner några favoriter, Beetle Juice från 1988 och Edward Scissorhands från 1990 - och då var jag ju bara tvungen att ta hem Cry-baby också, Johnny Depp som riktigt ung!

Förutom Beetle Juice och Edward Scissorhands har Butron bland annat gjort de gamla Batman-filmerna, Sleepy Hollow, Corpse Bride och Sweeny Todd. Han är helt makalös när det gäller att skapa karaktärer och miljöer, den där Burton. Tilsammans med Johnny Depp blir det bara ännu bättre!













Sa jag att Depp var ung?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0