Night Light

Jag hade ju som sagt planerat att jag skulle köra hem tidigt imorse för att mamma ville ha tillbaka sin bil innan hon skulle iväg och jobbade så jag gick vackert upp ur den mindre sköna sängen, men från den ack så mysiga pojkvänsarmarna och klädde på mig - högst motvilligt. Vissa mornar vill man bara ligga kvar hela dagen, inte för att man är speciellt trött utan för att det är så himla mysigt.
Men, jag gick som sagt upp och ut till bilen. Väl där startar jag som vanligt innan den hinner börja pipa och dö. "Engine management system faulty" - say what?
Orden engine och faulty kändes inte bra att ha i samma mening så jag ringde till mamma och förklarade. Det fanns inte mycket varken hon eller Svenne kunde göra sådär över telefon och jag hittade ingenting i manualen heller. Testade att köra igen, denna gången så var det som att gasen slutade att fungera efter ett tag. Plattan i mattan, men motorn varvade inte ens, men bilen rullade av sig själv i ca 5-10 km/h.

Det va bara till att gå in och krypa ner i sängen igen och vid sex-tiden så kom Svenne ner och vi fick bogsera bilen till en Peugeot-verkstad i närheten. Dumma, franska bil!

Väl hemma avnjöt jag en lyxmiddag i form av potatisgratäng, lamm & sås och sjävklart en god sallad til det - mums!
För övrogt är vi hundvakt denna veckan av världens största men minsta briard - Faldo. Storleksmässigt är han verkligen enorm men till s'ttet är han den minsta hund jag träffat. Så tyst och tar så liten plats.


Faldo

Anywho, snart ska jag sova. Imorgon är det ingen skola, men jag måste ändå upp på morgonen. Ska till banken och aktivera mitt nya VISA-kort och passa på att sätta in lite pengar på kortet till resan. Sedan ska jag träffa upp de andra så vi kan börja skriva på vårat projektarbete så vi får det klart + att jag nog ska plugga lite marknadsföring. Måste även ringa till Marknadsbörsen och boka bord, planerar att stå på "loppis" onsdag, lördag och söndag denna vecka för att tjäna ihop lite pengar till resan. Imorgon måste jag även sortera lite bland alla saker vi har som ska säljas.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0