sunny day

Igår efter skolan åkte jag snabbt hem och gjorde mig i ordning och packade en väska innan jag blev upphämtad av Yasse och Milla. Det hade bestämts att vi skulle åka hem till Amanda i Landskrona för att ha en liten myskväll eftersom vi alla ändå var lediga från skolan idag. Jag trodde att vi skulle sova där, eftersom det ändå är en bit att köra med det blev inte så, det hade blivit så mycket klydd med sovplatser.
Va hemma halv ett på natten och efter att jag i vanlig ordning läst mina favoritbloggar så var det bums i säng.

Som sagt, ingen skola idag då det är buffertdag, eller omprovsdag. Jag ska inte dit förrän imorgon och göra mitt samhällsprov som jag missade förra veckan så idag är jag ledig. Men det innebär inte att jag är helt fri från skolan. Förra veckan hade vi utvecklingssamtal då jag och min mentor kom fram till att jag har ungefär 29 skoldagar kvar till studenten, om man räknar bort sista veckan, studiedagar, helger och då jag är ledig när jag är i USA. Jag har ca 15 större arbeten efter mig och måste altså göra klart ett arbete varannan skoldag + alla nya uppgifter vi får varje vecka. Så ledig är jag aldrig förrän efter 4 juni.


Så nu ska jag sätta mig och göra klart ett arbete eller två. Antingen det, eller städa mitt rum. Solen skiner som bara den och helst av allt skulle jag vilja gå ut och gå eller något, men icke. Usch, man skulle haft hund eller något. Självklart inte av den anledningen, men jag vill väldigt gärna ha en hund. Men det får bli senare i livet, när jag har ett jobb eller en inkomst som tillåter mig att antingen ha med hunden på jobbet, eller ha tillräckligt flexibelt schema att hunden får all uppmärksamhet som den behöver, och lite till. Det kommer bli en Dobermann, eller en amerikansk Pitbull.



Nu är mitt rum ändå städat, om man jämför med hur det var i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0