Mateus, im in love!

Jag har fått otroligt fina presenter hela helgen att jag bara måste ta och visa dem här i bloggen också.
Sedan ett tag tillbaka har jag gått och spanat på Mateus-servisen och tänkte att jag kunde passa på att önska mig delar från den nu när jag ändå fyllde jämnt, den är ju inte direkt billig att köpa. Servisen finns i 17 olika färger, så för att det skulle bli lättare att veta vilken jag önskade mig så jag startade en önskelista hos en återförsäljare här i Malmö, bra för mig eftersom de då håller koll på hur många delar som har blivit köpta och bra för dem eftersom jag skickar alla dit vilket är både bra reklam för dem och dels tjänar de på det rent ekonomiskt.

12 stycken mattallrikar i färgen Sand, 31 cm's. De är riktigt stora och härliga tycker jag!
Det verkar dock ha blivit ett litet missförstånd mellan mig och affären då jag egenligen önskade mig gråa mattallrikar, men jag pratade med dem och de sa att det var lugnt att byta. Så jag bestämde mig för att byta in 6 stycken till gråa och behålla 6 st i Sand.
Detta fick jag iallafall från min släkt.

7 st assietter i färgen Grey, 25 cm's. Jag älskar denna färgen!
Alla produkter från Mateus är handmålade i Portugal vilket gör att ingen ser exakt likadan ut. De skiljer sig lite åt i nyanserna och bränningen är unik på varje tallrik vilket jag älskar! Det ger liv åt servisen!
Jag ska dock byta in en grå assiett till en sandfärgad. Sen behöver jag bara 5 sandfärgade till, haha!
Två av tallrikarna var från mamma, de andra fem fick jag av mormor!

6 st skålar i en härlig plommonlila färg
Jag kunde bara inte motstå att ha några delar i den här färgen, tycker den är så fin!
Dessa fick jag också av mamma

En liten rund skål, också den i plommonlila
Denna fick jag av min Gamlamormor (jag är från Skåne, inte säger vi gammelmormor här inte!), alltså min mammas mormor!

Tanken är ju att man ska kunna kombinera en massa när man dukar.
När jag har bytat ut de som ska bytas och om jag får de sista 5 delarna så kan man antingen välja att duka grått/grått/lila, sand/sand/lila, vitt/grått/lila eller grått/vitt/lila.

Me lajki!

 

Poh, nu är jag hungrig! Ska fixa något att äta, resten kommer i ett nytt inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0